12/28/2008 01:37:00 ÖÖ | Posted in , , , , ,

Dostlar birkaç gün önce TNT TV Kanalında çok güzel bir film izledim. Film iki kere yayınlandı. Biri akşam kuşağında diğeri gündüz sabah saatlerinde. Esasında son yıllarda pek TV izlemiyorum. Bu film öylesine tesadüfen denk geldi. Filmin adı Ron Clark Story. ABD de yaşayan, mesleğini çok seven, her zorluğa rağmen yılmayan, Newyork şehrinin harlem mahallesinde bir ilkokulda görev yapan bir öğretmenin başarı öyküsünü anlatıyor. Bir zamanlar benim çocukluğumdaki öğretmenlere benzettim. Hatta hiç unutmadığım üniversite son sınıfta yaptığım staj günlerimi birden hatırladım. Öğretmenlik stajımı Ankara Emek Mahallesinde bulunan O zamanki adı Bahçelievler İlköğretim Okulu olan okulda yapmıştım. Staja başlarken ya başarısız olursam diye ödüm kopuyordu. Fakat hiç de korktuğum gibi olmadı. Günler bir rüya gibi su gibi akıp geçti. Çocuklarla olmak, onlara bir şeyler öğretmek beni en çok mutlu eden olaydı. Fakat beni en çok mutlu eden ise stajın son günlerinde okul bahçesinden içeri girdiğimde üzerime atlayıp sarılan, çevremi saran beni kucaklayan öğrencilerimin saf ve katışıksız sevgi gösterileriydi. Okulun diğer öğrencileri de etrafımı sarıyor onlara ne zaman derse gireceğimi soruyorlardı. Staj yaptığım sınıfın esas kadrolu öğretmeni bir gün yanıma geldi ve şunu sordu: “Hocam affedersiniz ama bir şey sormadan edemeyeceğim. Bu ilgiyi sağlamak için ne yapıyorsunuz?”  Evet ama bende ne yaptığımı bilmiyordum ki ama bildiğim tek şey varsa yaptığım işi severek yapıyor olmamdı. Sınıfa girince her şeyi unutuyordum. Adeta dış dünyayla ilgim kesiliyordu ve çoğu kez zil sesi ile kendime geldiğimi hatırlıyorum. İşin özünde çocukların ilgisini çekerek işe başlıyor ve ders konusuna odaklanmalarını sağlıyordum. Ama bunu her seferinde eğlenceli hale getirerek başardığımı keşfetmiştim. İşin püf noktası da buydu. İşte dostlar filmdeki öğretmende seneler evvel benim yaptıklarımı yapıyordu. Ders konularını eğlenceli hale getirerek sunmak. Aynen tiyatro oynar gibi. Tabii staj sonunda okul müdürü ve diğer öğretmenler beni hararetle kutlayarak, Öğrencilerim ise ağlayarak beni yolcu etmişlerdi.

İlk okula başladığım yıllardaki öğretmenler ile şimdiki oğlumun öğretmenlerini kıyasladığımda çok büyük bir uçurumun hatta eski yıllardaki öğretmenlerdeki mesleki beceri ve bilincin olmadığını açıkça görüyorum. Filmde işlenen konu tamda benim branşımı yansıtıyordu. Filmin sonunda Ron Clarke karakterinin gerçek hayatta var olduğu ve filmin onun başarı hikayesini perdeye aktarıldığı söyleniyordu. İnternette yaptığım araştırmada Filmin gerçek adının Ron Clarke Story olduğunu ve birçok da ödül aldığını öğrendim. Yine Gerçek Ron Clark ın birde çok satan bir kitap yazdığını ve ABD de birde kendi adını taşıyan okul açtığını öğrendim. İlgilenenler buradan Web sitesine girip bakabilirler. Kitabıyla ile ilgili ulaştığım bilgi ve yorumlar aşağıda. Kitabın türkçesi Arkadaş yayınları tarafından yayınlanmış. İnternette kitap satan sitelerden 3,50 YTL ye kadar satıldığını gördüm. Kitabın adı Öğretmenin 55 Altın Kuralı.

Öğretmenin 55 Altın Kuralı

ABD´de 2001 yılında Disney Yılın Öğretmeni ödülünü alan Ron Ciark, bu kitabıyla tüm öğretmenlere başarılı ve bilgili öğrenciler yetiştirme yol ve yöntemlerini gösteriyor. Ron Clark, en başarısız öğrencilerin olduğu geri kalmış yörelerdeki okullarda başladı öğretmenlik mesleğine. Çocukların öğrenmeye en ufak ilgileri yoktu ve hiç kimse şimdiye dek ellerinden tutmamıştı. Bu boş vermiş çocukları nasıl disiplin altına sokacak, onları nasıl düşünceli ve meraklı öğrencilere dönüştürecekti? Öğrencilerin bazı temel kuralları öğrenmeleri gerektiğini anlamakta gecikmedi. 55 maddeden oluşan bir liste derledi ve hemen uygulamaya koyuldu. Bazı konularda müfredatın iki yıl gerisinde kalmış görünen öğrencileri, açığı kapatıp öne bile geçmişlerdi ve derslerini seviyorlardı artık. Üstelik çok da önemli bir şey kazanmışlardı: Özgüven.İşte bu 55 ders, deneyim ve uygulamalardan süzülerek Clark´ın yaşamak ve başkalarıyla iletişim kurmak için 55 Altın Kural olarak tanımladığı maddelere dönüştü. Öğretmenin 55 Altın Kuralı, nasıl teşekkür edileceğinden, mülakatta başarılı olmaya dek yaşam kurallarıyla ilgili her şeyi öğrencilere öğretmeleri için hem anne babalara hem de eğitimcilere dersler veriyor.Bu kısa ve değerli kitabın her eğitimcinin ve anne babanın kitaplığında bulunması gerektiğini düşünüyoruz. Aslında Öğretmenin 55 Altın Kuralı yaşamı bir öğrenme deneyimi olarak gören herkes için de geçerli.

Kitabı için söylenenler bu. Ama filmde burada anlatılanların nasıl gerçekleştiğini daha güzel görüyorsunuz. Bu filmi bütün öğretmen meslektaşlarımın izlemesini şiddetle tavsiye ederim. Esasında yalnız öğretmenler mi? herkesin izlemesi gereken bir başyapıt bence....

��

Comments

0 responses to "ron clark story"