4/30/2009 06:15:00 ÖS | Posted in , ,

 

Mehmet Kayhan YILDIZ/KONYA, (DHA)

Konya'da 8. sınıf öğrencisinin resim yarışmasından kazandığı İtalya gezisine okul yönetiminin çocuklarıyla gittiği iddia edildi. Okul yönetimi bu konuda açıklama yapmazken olayla ilgili soruşturma başlatıldı.

İTALYA YERİNE KURŞUN KALEM HEDİYE

ilknur_karaaslan-3 KONYA'da Ahmet Haşhaş İlköğretim Okulu 8'inci sınıf öğrencisi 14 yaşındaki İlknur Karaaslan, AB destekli resim yarışmasında kendisinin birincilik elde ettiğini, 10 arkadaşının da başarılı olduklarını, ödül olarak da İtalya gezisi kazandıklarını söyledi. Ancak geziye kendilerinin götürülmediğini belirten Karaaslan, yerlerine bazı öğretmenlerin çocuklarıyla birlikte gittiğini iddia etti. Öğretmenlerinin İtlaya'dan kendisine hediye olarak kurşun kalem getirdiğini kaydeden İlknur Karaaslan, olayı dilekçeyle Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bildirerek şikayetçi oldu. Konya İl Milli Eğitim Müdürü Halil Şahin, olayla ilgili idari soruşturma başlattığını açıkladı.

ilknur_karaaslan-2 Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları kapsamında, Ulusal Ajans tarafından kabul edilen 'Çevremiz ve Kültürümüz' adlı proje için öğrenciler arasında 'dosya kapağı resim yarışması' düzenlendi. 8'inci sınıf öğrencilerinin katıldığı ve İtalya seyahati ödüllü yarışmayı, 'çift başlı kartal üzerine, projeye katılan ülkelerin bayraklarının tasvir edildiği resimle' İlknur Karaaslan kazandı. Ödül olarak Karaaslan'la birlikte yarışmaya katılan ve başarılı olan 10 öğrenci, başlarında bir öğretmenle İtalya'ya davet edildi. Ancak iddiaya göre başarılı öğrencilerin yerine, bazı öğretmenler kendi çocuklarıyla birlikte İtalya'ya gitti. Milli Eğitim Müdürlüğü'ne dilekçeyle başvuran İlknur Karaaslan, "Öğretmenlerimiz beni ve diğer arkadaşlarımı İtalya'ya götürmedi. Çocuklarıyla birlikte kendileri gitti. Öğretmenlerimiz hakkımızı yedi" dedi. 1 hafta süren gezi dönüşü öğretmenlerin kendisine hediye olarak kurşun kalem getirdiklerini söyleyen İlknur Karaaslan, sorumluların cezalandırılmasını istedi.

'HAKKIMIZI YEDİLER'

Yaşanan olayların ardından büyük bir hayal kırıklığına uğradığını belirten İlknur Karaaslan şunları söyledi:

ilknur_karaaslan-4 "Hazırlanan proje kapsamında dosya kapağı resmi yarışması düzenlediler. 34 kişilik sınıfta yarışmaya katılanlar İçerisinden sadece benim resmin birinci seçildi. Birinci olanın da, proje kapsamında hediye olarak İtalya'ya götürüleceği söylendi. Benimle birlikte 10 öğrenci daha gidecekti. Ben resim yarışmasında birinci olduğum için, diğerleri de başarılı oldukları için gidecekti. Ama İtalya'ya giderken bin 500 TL para talebinde bulunuldu ve sadece parayı verebilenlerin gideceğini söylediler. Ben aileme durumu anlattım. 'Ne olursa olsun parayı karşılarız' dediler. Ben gerekirse parayı bulurdum. Ama götürmek istemediler. Diğer arkadaşlarım da gidemedi. Öğretmenlerim de, çocuklarıyla gitmeyi tercih etti. O yüzden biz de bir şey diyemedik. Yarışmayı kazandığım zaman, 'oraları ben de görüp gezerim' diye düşünmüştüm. Ama, hakkımızı yediklerinde hepimiz çok üzüldük. Sadece ben değil, diğer öğrenciler de üzüldü. Ama onlar sadece 'okulumuzu bitirelim yeter' diye düşündüler ve şikayet dilekçesi yazmadılar. İtalya'dan gelirken bana bir tane kurşun kalem getirdiler."

SORUŞTURMA BAŞLATILDI

Kabul edilen projelerle ilgili yol ve konaklama gibi masrafların Ulusal Ajans tarafından karşılandığını belirten Konya Milli Eğitim Müdürü Halil Şahin iddiayla ilgili şunları söyledi:

"Öğrenciden para istenmesine gerek yok. Masrafları Ulusal Ajans karşılıyor. Bize proje uygulaması sırasında herhangi bir olumsuzluk ulaşırsa inceleme yaptırırız. Ahmet Haşhaş İlköğretim Okulu ile ilgili de bize şikayetler oldu ve incemele başlattık. Şu anda idari soruşturma devam ediyor. Henüz sonuçlanmadı. Bu projenin uygulamasında herhangi bir hukuksuzluk ve kuralsızlık söz konusu olursa, sonuçları neyse, görevliler sonucuna katlanacak."

MÜDÜRÜN ÇOCUĞU DA KATILMIŞ

Okul Müdürü Şükrü Altay da soruşturmanın sürdüğünü belirterek, konuşmak istemediğini söyledi. Öğrencilerden herhangi bir para talebinde bulunulmadığını iddia eden Altay, İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne gerekli bilgileri verdiğini söyledi. İtalya gezisine kendi çocuğunun da katıldığını söyledi. İtalya gezisine katılan öğretmen ve öğrenciler şunlar:

'Ahmet Haşhaş İlköğretim Okulu Müdürü Şükrü Altay ve kızı 8'inci sınıf öğrencisi Ezgi Altay, Müdür Yardımcısı Aydın Meral ve 5'inci sınıf öğrencisi oğlu Furkan Meral, okulun İngilizce öğretmeni Canan Taş, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Hasan Hüseyin Çibuk, bir başka okulda babası sınıf öğretmeni olan 8'inci sınıf öğrencisi Alaaddin Ateş"

GEZİ, OKULUN İNTERNET SİTESİNDE

Br hafta süren İtalya gezisi okulun resmi internet sitesinde de yayınlandı. İnternet sitesinde 2 okul yöneticisi ve öğretmenlerin isimleri geçerken öğretmen çocuklarının isimleri yayınlanmadı. İtalya'da çekilen fotoğraflarla verilen geziyle ilgili olarak internet sitesinde şunlar yazıldı:

"25.11.2008- 02.12.2008 tarihleri arasında proje koordinatör ortağımız olan İtalya/Taranto'daki Scuola Secondaria L. Pirandello okuluna ilk ziyaretimizi okul müdürü Şükrü ALTAY, Aydın MERAL, Hasan Hüseyin ÇİBUK ve Canan TAŞ ile gerçekleştirdik. Toplantımız gayet güzel ve verimli geçti. Bizleri sıcak bir ilgi ile karşıladılar. Çalışmalarımız süresince proje konumuz olan 'Kültürümüz ve Çevremiz' ile ilgili çok sayıda gezi ve inceleme programları düzenlediler. Okul ve eğitim- öğretimleri hakkında az da olsa bilgilenme fırsatı bulduk. Ülkemizi ve okulumuzu güzel bir şekilde tanıtma imkanı bulduğumuza inanıyoruz. Bu toplantıda iki yıl sürecek proje ilgili planlamalar yaptık. İyi bir izlenimle bu ülkeden ayrıldık."

http://www.cumahashas.k12.tr/cms/index.php?option=com_frontpage&Itemid=96

Okul iletişim bilgileri:

Şeyh Şamil Mahallesi Semt pazarı Bitişiği
Selçuklu
KONYA
TÜRKİYE
42070

E-posta:     cumahashas@gmail.com
Telefon:     0 332 248 24 35
Fax:     0 332 248 16 19

 

30 Nisan 2009

Category: , ,
��

Comments

0 responses to "Başarı öğrencinin, ödül öğretmenin"