9/16/2006 01:13:00 ÖS | Posted in


OECD: Türk öğrencilerin matematiği zayıf


OECD 2006 raporuna göre Türkiye, eğitime en az pay ayıran ülkelerden biri. Türk öğrencilerin matematik performansları da çok düşük.

ANKA - ANKARA - Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü'nün (OECD) 2006 raporuna göre Türkiye gayrisafi yurtiçi hasıladan (GSYİH) eğitime en az pay ayıran ülkeler arasında. Türk öğrencilerin matematik performasları üye ülkelerin ortalamasının altında. Türk öğretmenlerin maaşları GSYİH'ye oranı açısından ise üst sıralarda.
Raporda, OECD'ye üye ülkelerde 15 yaşındaki öğrenciler arasında yapılan matematik bilgi performansında Finlandiya, Kore ve Hollanda diğer ülkelerdeki ortalamadan yüksek başarı sağlarken Türkiye başarı sıralamasında sonlarda yer aldı.

Türkiye en geri 11 ülke arasında
Avrupa ülkelerindeki öğrenciler matematik bilgisi açısından 'tatminkâr' sıralarda bulunurken, Türk öğrencileri OECD'deki en geri 11 ülkenin öğrencileri arasında kaldı. Rapora göre, Türkiye, öğretmen maaşlarının kişi başına düşen GSYİH'ya oranı açısından iyi durumda olan ülkeler içinde. Macaristan, İzlanda, Norveç, Polonya ve İsrail öğretmen maaşları açısından en düşük; Kore, Meksika ve Türkiye en yüksek ülkeler oldu. Rapordaki diğer tespitler ise şöyle:

  • OECD ülkelerinde eğitim harcamaları GSYİH'nin ortalama olarak yüzde 5.9'una denk düşüyor. Söz konusu oran Türkiye'de yüzde 3.7, İzlanda'da ise yüzde 8.
  • Ortalama bir OECD ülkesinde öğrenci başına yapılan harcama ilköğretim düzeyinde yılda 5 bin 450 dolar, ortaöğretimde 6 bin 962 dolar, yükseköğretimde 11 bin 254 dolardır. OECD ülkeleri ilk ve ortaöğretim süresi boyunca öğrenci başına ortalama 77 bin 204 dolar harcamaktadır.

    Yükseköğretimide özel finansman

  • OECD üyesi ülkeler arasında yükseköğretim kademesinde öğrenci sayısının yüzde 10'dan az arttığı ülkeler Avusturya, Kanada, Danimarka, Almanya, İtalya, Hollanda ve Türkiye oldu.
  • Yükseköğretim kademesi için özel finansman oranı Danimarka, Finlandiya, YunJustify Fullanistan, Norveç ve Türkiye'de yüzde 5'ten az. Avustralya, Japonya, Kore, ABD ve Şili'de ise yüzde 50'den fazla. Özel finansmanın çoğu özellikle öğretim ücretleri şeklinde hane halklarından gelmektedir. Ülkelerin dörtte birinde öğretim ücreti alınmamakta olup, diğer ülkeler arasında ücret düzeylerinde değişiklik görülmektedir.
  • Category:
    ��

    Comments

    0 responses to "OECD: TÜRK ÖĞRENCİLERİN MATEMATİĞİ ZAYIF"