OECD: Türk öğrencilerin matematiği zayıf
OECD 2006 raporuna göre Türkiye, eğitime en az pay ayıran ülkelerden biri. Türk öğrencilerin matematik performansları da çok düşük.
ANKA - ANKARA - Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü'nün (OECD) 2006 raporuna göre Türkiye gayrisafi yurtiçi hasıladan (GSYİH) eğitime en az pay ayıran ülkeler arasında. Türk öğrencilerin matematik performasları üye ülkelerin ortalamasının altında. Türk öğretmenlerin maaşları GSYİH'ye oranı açısından ise üst sıralarda.
Raporda, OECD'ye üye ülkelerde 15 yaşındaki öğrenciler arasında yapılan matematik bilgi performansında Finlandiya, Kore ve Hollanda diğer ülkelerdeki ortalamadan yüksek başarı sağlarken Türkiye başarı sıralamasında sonlarda yer aldı.
Türkiye en geri 11 ülke arasında
Avrupa ülkelerindeki öğrenciler matematik bilgisi açısından 'tatminkâr' sıralarda bulunurken, Türk öğrencileri OECD'deki en geri 11 ülkenin öğrencileri arasında kaldı. Rapora göre, Türkiye, öğretmen maaşlarının kişi başına düşen GSYİH'ya oranı açısından iyi durumda olan ülkeler içinde. Macaristan, İzlanda, Norveç, Polonya ve İsrail öğretmen maaşları açısından en düşük; Kore, Meksika ve Türkiye en yüksek ülkeler oldu. Rapordaki diğer tespitler ise şöyle:
Yükseköğretimide özel finansman
0 responses to "OECD: TÜRK ÖĞRENCİLERİN MATEMATİĞİ ZAYIF"