8/27/2006 11:20:00 ÖÖ | Posted in
ABD‘ nin Teknoloji Eğitimi Programı

Amerika Birleşik Devletleri ’nde farklı ana dersler için ulusal standartlar var. Çalışmanın yapıldığı esnada belli dersler için yürürlüğe bazı standartlar koyuldu. Bu ana dersler İngilizce, dil sanatları, coğrafya, müzik, sanat,sosyal bilimler, yabancı diller, matematik (müfredat ve değerlendirme standartları 1989 dan önce yürürlüğe koyuldu) ve bilim (müfredat ve değerlendirme standartları 1996 da yürürlüğe koyuldu). Son olarak da teknoloji eğitimini geliştirmek için belli standartlar koyuldu. Bu standartlar 2000 ’li yılların başında yürürlüğe koyuldu. “Bütün Amerikalılar için teknoloji”(1) projesi teknoloji eğitiminin araştırılması ve geliştirilmesi açısından son birkaç yıldan beri dikkat çekmeye başladı. 1996 ‘da ilk olarak ifade edilen siyasi belge “Bütün Amerikalılar için teknoloji” olarak adlandırılıyordu. Teknoloji çalışması için “Mantık ve Yapısı” yayınlandı. Bu yayın Birleşmiş Devletler’ de teknoloji eğitimi için bir temel teşkil ediyordu. Bu, teknoloji okuryazarlılığı için bir felsefi dayanak olmaya başladı. Teknoloji çalışmaları için içerik(ITEA 2000) (2). Bu iki belge (1 ve 2) yerel ve genel program planı için tasarlanmıştı.

Mantık ve içerik

Birleşik Devletler’de teknoloji eğitimi için temel mantık her vatandaşın teknolojik olarak kültürlü olmaları gerektiğidir. Böylece teknolojik kavramları anlayabilir kullanabilir ve yönetebilirler. Teknoloji insanların yaşamı için yenilik ve kolaylık olarak tanımlanabilir. Teknoloji eğitiminin esası teknolojinin evrenselliklerine yani doğada bulunmalarına dayandırılmaktadır. Bu evrensellikler belirsiz hızlı değişmeye mahkum olan bir çağda teknolojinin önemli ve ebedi olduğunu düşündürüyor. Çalışmanın başlangıcında evrensellikler koşulların, şartların ve bilginin karışımından oluşturulmuştur. Ancak bu evrensellikler Standardların son durumları serbest bırakılarak değiştirilmiştir. (ITEA 2000) Buna rağmen evrensellikler ilk görüşü tanımlamaktadır.




Ulusal hedefler

• Teknoloji eğitimi çocuk yuvalarından ilköğretim, ortaöğretim lise ve diğer bütün okullara kadar hepsinde verilmelidir.
• Teknoloji eğitimi diğer ders konuları ile birleştirilmeli ve özellikle bilim( fen ) ve matematik ile birlikte verilmelidirler.
• Teknoloji eğitimi her sınıfta zorunlu olmalı kız ve erkek öğrencilerin her ikisine de verilmelidir.
• Yerel şartlar, kişisel hevesler, kariyer hedefleri ve kabiliyetler teknolojik okur yazarlılığı için programın gelişmesini etkilemelidir.
En büyük hedef teknolojik okur yazarlılığını öğrencilere hissettirmektir.

Diğer Gözlemler

Ulusal Mühendislik Akademisi ve Ulusal Araştırma Topluluğunun çok yetkili ve önemli organizasyonları Standardların geliştirmesinde üstü kapalı olarak yer almaktadır.


Category:
��

Comments

0 responses to "ABD 'DE (USA) TEKNOLOJİ EĞİTİMİ"