İsveç’te teknoloji eğitiminin karşılığı “teknik” teknikler olarak tanımlanmaktadır. 1994 ‘te yayınlanan ulusal programa göre, teknoloji eğitimi; tekniklerin özünü, pratiklerini, üretimde teknoloji gerçeğini anlamayı, toplumu, fiziksel ortamı ve hayat şartlarını anlamayı amaçlıyor. Teknolojiyi kullanmanın ve kontrol etmenin en önemli ön şartı teknoloji uzmanı olmak.
Öğrencilerden temel teknik yeteneği başarmaları bekleniyor. Bu yetenek teknik problemlerin çözümlenmesinde fikir, tarihsel perspektif, teknik gelişim rolünün bilinmesinden kaynaklanmaktadır. Ayrıca, toplumda, tekniklerde ve doğa ortamında ekip çalışması yapan insanlar arasındaki ilişkilerin önemine ve analiz etme yeteneğini geliştirmeye ihtiyaç vardır. Öğrenciler öğrendikleri teknik yolları ve sonuçlarını kullanırlar. Böylece temel değerlerin ahlaki sorularla ele almanın bir yolu belirlenmiş bulunuyor.
Mantık ve içerik
İsveç’te teknoloji eğitimi çalışmalarının ilk hedefleri:
• Tekniklerin insanlar üzerindeki, toplumdaki ve doğadaki etkileri ve teknik kültürün tarihi ve gelişimi için çalışılması
• Öğrencinin dünya genelinde tekniklerin bilincinde olma konusunda kendini geliştirmesi.
• Beşeri varlıklarda, toplumda ve doğada farklı tekniklerin seçilmesinin etkileri üzerinde düşünüp taşınılması ve değerlendirme yapılması.
• Uygulamalı konular için teknikleri kullanma ve yapısal teknik bilgilerini yenileme.
• Teknik problemleri çözmek için kendi yeteneklerine güvenme ve teknik alanda ilgi duydukları pozitif alana sahip olma.
Elde edilen hedefler 5. ve 9. sınıf sonunda öğrencilerin öğrendiklerini bu yollarla tanımladıklarını ifade ediyor. Bu hedeflerin birleştirilmesi daha çok eğitim ve kariyer hakkında yapılan tercihler için bir kaynak sağlıyor.
İlk olarak öğretilen metotlar keşfetmeyi ve pratik çalışmayı vurguluyor. Öğrenciler gözlemlemede, planlamada, yapımda ve değerlendirmede testlerle meşgul ediliyor.
Ulusal hedefler
Teknikler ortaöğretimin ilk ve ikinci kademesinin her ikisinde de öğretiliyor. Teknoloji bilim, tarih ve sosyal bilimlerle birleştirilerek kız ve erkek öğrencilerin her ikisine de sunuluyor. Öğretilen teknikler;
• Tarihsel ve ulusal bir görüş için tekniklerin doğa, toplum ve bireyler üzerindeki etkileri ile ilgili bakış açısının geliştirilmesi teşvik edilmeli.
• İnsanlar, teknikler ve doğa arasındaki etkileşim sergilenmeli.
• Teknik değişimler ve kontrol bir amaç taşımalı.
• Parça-sistem görüşü sunulmalı.
• Problemlerin belirlenmesi ve çözümü için bir çalışma ortamı bulunmalı.
Diğer Gözlemler
Program belgelerinde teknik kültürün bir kanıtının gösterilmesi çoğunlukla pratik çalışma esnasında elde edilen teknik ustalığa dayandırılıyor. Geçerli olan teknolojik gelişme geçmişteki doğrulardan daha çok bilimsel araştırma ve sistematik gelişmeye dayandırılıyor. Ve bu dayanak okul programına yansıtılıyor.
Öğrencilerden temel teknik yeteneği başarmaları bekleniyor. Bu yetenek teknik problemlerin çözümlenmesinde fikir, tarihsel perspektif, teknik gelişim rolünün bilinmesinden kaynaklanmaktadır. Ayrıca, toplumda, tekniklerde ve doğa ortamında ekip çalışması yapan insanlar arasındaki ilişkilerin önemine ve analiz etme yeteneğini geliştirmeye ihtiyaç vardır. Öğrenciler öğrendikleri teknik yolları ve sonuçlarını kullanırlar. Böylece temel değerlerin ahlaki sorularla ele almanın bir yolu belirlenmiş bulunuyor.
Mantık ve içerik
İsveç’te teknoloji eğitimi çalışmalarının ilk hedefleri:
• Tekniklerin insanlar üzerindeki, toplumdaki ve doğadaki etkileri ve teknik kültürün tarihi ve gelişimi için çalışılması
• Öğrencinin dünya genelinde tekniklerin bilincinde olma konusunda kendini geliştirmesi.
• Beşeri varlıklarda, toplumda ve doğada farklı tekniklerin seçilmesinin etkileri üzerinde düşünüp taşınılması ve değerlendirme yapılması.
• Uygulamalı konular için teknikleri kullanma ve yapısal teknik bilgilerini yenileme.
• Teknik problemleri çözmek için kendi yeteneklerine güvenme ve teknik alanda ilgi duydukları pozitif alana sahip olma.
Elde edilen hedefler 5. ve 9. sınıf sonunda öğrencilerin öğrendiklerini bu yollarla tanımladıklarını ifade ediyor. Bu hedeflerin birleştirilmesi daha çok eğitim ve kariyer hakkında yapılan tercihler için bir kaynak sağlıyor.
İlk olarak öğretilen metotlar keşfetmeyi ve pratik çalışmayı vurguluyor. Öğrenciler gözlemlemede, planlamada, yapımda ve değerlendirmede testlerle meşgul ediliyor.
Ulusal hedefler
Teknikler ortaöğretimin ilk ve ikinci kademesinin her ikisinde de öğretiliyor. Teknoloji bilim, tarih ve sosyal bilimlerle birleştirilerek kız ve erkek öğrencilerin her ikisine de sunuluyor. Öğretilen teknikler;
• Tarihsel ve ulusal bir görüş için tekniklerin doğa, toplum ve bireyler üzerindeki etkileri ile ilgili bakış açısının geliştirilmesi teşvik edilmeli.
• İnsanlar, teknikler ve doğa arasındaki etkileşim sergilenmeli.
• Teknik değişimler ve kontrol bir amaç taşımalı.
• Parça-sistem görüşü sunulmalı.
• Problemlerin belirlenmesi ve çözümü için bir çalışma ortamı bulunmalı.
Diğer Gözlemler
Program belgelerinde teknik kültürün bir kanıtının gösterilmesi çoğunlukla pratik çalışma esnasında elde edilen teknik ustalığa dayandırılıyor. Geçerli olan teknolojik gelişme geçmişteki doğrulardan daha çok bilimsel araştırma ve sistematik gelişmeye dayandırılıyor. Ve bu dayanak okul programına yansıtılıyor.
0 responses to "İSVEÇ 'TE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ"