İngiltere’de ulusal eğitim programı 2000 yılında gözden geçirildi ve program yeniden 3 yıllık bir süre içerisinde zamanla yasal hale getirilecek. Zorunlu eğitim kendi içinde dört temel evreye bölündü. 1. evre (1. ve 2. sınıflar 5-7 yaş arası) 2. evre (3. ve 6. sınıflar 8-11 yaş arası). Bu iki evre; İngilizce, matematik, bilim(fen), tasarım ve teknoloji, bilgi ve iletişim teknolojileri (ICT), tarih, coğrafya, sanat ve tasarım, müzik, fiziksel eğitim(beden eğitimi) derslerinde yoğunlaştırılmıştır. 3. evre (7. ve 9. sınıflar 11-14 yaş arası) 4. evre (10. ve 11. sınıflar 14-16 yaş arası) bu evrelere 1. ve 2. evrelerde verilen derslerin yanı sıra istenilen (seçmeli) bir dil eğitimi, vatandaşlık bilgisi ve modern diller de katılmıştır.
Mantık ve içerik
Tasarım ve teknoloji eğitiminin temel mantığı yarının hızla gelişen teknolojisine öğrencilerin katılmaları için gerekli olan hazırlıklara ihtiyaç duyulmasıdır. Öğrenciler aldıkları teknoloji eğitimi sayesinde yaşam kalitelerini geliştirmek için olaylara yaratıcı düşünceleriyle müdahale ederek düşünmeyi öğrenirler. İhtiyaçları istekleri ve fırsatları sayesinde sistemleri ve ürünleri tasarlamak ve oluşturmak için fikirler dizisi geliştirirler. Pratik becerilerini ve bakış açılarını sosyal ve çevre konularıyla birleştirirler, teknoloji ve tasarımın sonucu üzerinde düşünüp değerlendirme yaptıktan sonra sunarlar ve sonuçlarını ve etkilerini kullanırlar. Tasarım ve teknoloji sayesinde ürün kullanıcılarını bilgilendiren yenilikçi ve ürünler hakkında ayırım yapabilen bireyler olarak ortaya çıkarlar. Özellikle öğrencilerdeki etkileri;
• Geliştirme, planlama ve fikir alışverişi yapma.
• Kaliteli ürünler için makine, malzeme, donanım ve takımlarla çalışma.
• Ürünleri ve işlem sırasını değerlendirme.
• Makine parçalarından ve malzemelerden anlama ve bilgi sahibi olma.
Özel hedefler her bir üst evreye yükseldikçe daha zor bir hale gelmeye başlar. 4. evre daha çok sistemlerden ve kontrolden anlama ve bilgi sahibi olma gibi hedeflerle desteklenir.
Ulusal hedefler
Teknoloji eğitimi okullarda zorunlu derslerden biridir ve kız ve erkek öğrencilerin her ikisine de öğretilmektedir. Zorunlu eğitimin tamamlanması esnasında genel eğitim sertifikasının hak edilmesi için ülke genelinde ulusal bir sınav gerekmekte ve teknoloji eğitimi uygun olan bazı derslerle (bilim(fen), matematik, sanat vb. gibi dersler) birleştirilerek sorumlu hale getirilmiştir.
Diğer Gözlemler
Burada 9 beceri düzeyi bulunuyor hiyerarşik olarak diğerlerinden daha zor. Öğrencilerin performanslarının kalitesi çok özel bilgi içermekte. 9. düzeydeki özellikler öğrencilerin performans kaliteleriyle ilgili olduğu için çok dikkat gerektirmektedir.
Mantık ve içerik
Tasarım ve teknoloji eğitiminin temel mantığı yarının hızla gelişen teknolojisine öğrencilerin katılmaları için gerekli olan hazırlıklara ihtiyaç duyulmasıdır. Öğrenciler aldıkları teknoloji eğitimi sayesinde yaşam kalitelerini geliştirmek için olaylara yaratıcı düşünceleriyle müdahale ederek düşünmeyi öğrenirler. İhtiyaçları istekleri ve fırsatları sayesinde sistemleri ve ürünleri tasarlamak ve oluşturmak için fikirler dizisi geliştirirler. Pratik becerilerini ve bakış açılarını sosyal ve çevre konularıyla birleştirirler, teknoloji ve tasarımın sonucu üzerinde düşünüp değerlendirme yaptıktan sonra sunarlar ve sonuçlarını ve etkilerini kullanırlar. Tasarım ve teknoloji sayesinde ürün kullanıcılarını bilgilendiren yenilikçi ve ürünler hakkında ayırım yapabilen bireyler olarak ortaya çıkarlar. Özellikle öğrencilerdeki etkileri;
• Geliştirme, planlama ve fikir alışverişi yapma.
• Kaliteli ürünler için makine, malzeme, donanım ve takımlarla çalışma.
• Ürünleri ve işlem sırasını değerlendirme.
• Makine parçalarından ve malzemelerden anlama ve bilgi sahibi olma.
Özel hedefler her bir üst evreye yükseldikçe daha zor bir hale gelmeye başlar. 4. evre daha çok sistemlerden ve kontrolden anlama ve bilgi sahibi olma gibi hedeflerle desteklenir.
Ulusal hedefler
Teknoloji eğitimi okullarda zorunlu derslerden biridir ve kız ve erkek öğrencilerin her ikisine de öğretilmektedir. Zorunlu eğitimin tamamlanması esnasında genel eğitim sertifikasının hak edilmesi için ülke genelinde ulusal bir sınav gerekmekte ve teknoloji eğitimi uygun olan bazı derslerle (bilim(fen), matematik, sanat vb. gibi dersler) birleştirilerek sorumlu hale getirilmiştir.
Diğer Gözlemler
Burada 9 beceri düzeyi bulunuyor hiyerarşik olarak diğerlerinden daha zor. Öğrencilerin performanslarının kalitesi çok özel bilgi içermekte. 9. düzeydeki özellikler öğrencilerin performans kaliteleriyle ilgili olduğu için çok dikkat gerektirmektedir.
0 responses to "İNGİLTERE 'DE TEKNOLOJİ EĞİTİMİ"