8/18/2006 01:41:00 ÖÖ | Posted in
Burası G.Ü.Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi, Endüstriyel Teknoloji Eğitimi Bölümü Mezunlarının buluştuğu yer olacaktır. Diğer dünya ülkelerinde olduğu gibi bizim ülkemizde de olması gereken, sınav çilesi olmayan gerçek eğitim sistemleri örneklerle anlatılacak. Bunun için de bu güne kadar ne siyasi partilerin, nede iktidarların oluşturmadıkları olması gereken ulusal eğitim politikası 'nın ne olması gerektiği alatılacaktır. Artık halkın uyutulduğu, eğitim sisteminin siyasi partilerin kadrolaşma aracı olarak gördükleri bir kurum olmaktan çıkmasının zamanı çoktan geldi de geçiyor artık. Eğitim sisteminin yönetildiği bir kurum olan MEB artık özerk olmalı. Her iktidara gelen siyasi partinin el atıp hallaç pamuğu gibi atıp yerle bir ettiği, kadrolaşma uğruna ehliyetsiz vede alakasız mesleklere sahip (imam gibi) insanların doldurulduğu bir kurum olmamalı artık. Anayasada belirtildiği gibi eğitimde fırsat eşitliği ilkesine uyulmalı. Parası olanın istediği okula girdiği bir ülke istemiyoruz. Okumak İsteyen her türk vatandaşına istediği okulu okuma hakkının anayasada verilmiş olmasına rağmen maalesef şu anki sistem tam tersine işliyor nedense. Bu sene 1900 lise birincisinin sırf dersaneye gidememesi nedeniyle hiç bir üniversiteye giremediğini biliyormuydunuz? Diğer dünya ülkelerinin hiç birinde böyle bir sistem yok. İsteyen istediği branşla ilgili eğitim veren üniversiteye sınavsız giriyor ve okuyor. Kimi ülkelerde üniversiteler paralı veya parasız. Ya da her ikiside var. Her neyse biz burda diğer dünya ülkelerinin sınavsız eğitim sistemlerini örneklerle anlatacağız. Hangi ülkede nasıl bir eğitim sistemi uygulanıyor tek tek anlatacağız.
Category:
��

Comments

0 responses to "Hoş Geldiniz.........!"