Hollanda’nın Teknoloji Eğitimi Programı
Hollanda için teknoloji eğitimi faaliyet planı ilköğretim okulları (bu okullar için öğrenci yaşı 4 ila 12 yaş arası) için 1993-1997 yılları arasında uygulamaya koyuldu. Bu plan Eğitim, Kültür ve Bilim, ve Ekonomi Bakanlıkları tarafından ortaklaşa finanse edildi. Amaç ilköğretim okullarındaki öğrenciler için okul içinde ve okul dışında teknolojinin öneminin farkına varmalarını sağlamaktı. Önemli olan öğrenciye düşüncenin ve faaliyetin (işe dönüştürmenin) birleştirilmesini vermekti.
Hollanda’da bütün öğrenciler 15 yada 16 yaşına kadar farklı yetenekteki çocuklara eğitim veren “Basisvorming okulları” okullara giderler. Temel eğitimin içeriğinin ne olacağı ulusal ortamlarda tartışılıp müzakere edildikten sonra hazır hale getirilen müfredat program 1998 yılında yayınlandı. Bu programda 15 ana branş üzerinde duruldu ve onlardan biri teknoloji eğitimiydi. Seçilen bu alanlar içinde 5 temel hedef belirlendi. Bunlar;
• Konulara disiplinli bir şekilde çalışma.
• Bir görev veya planı yerine getirmeyi öğrenme.
• Öğrenmeyi öğrenme.
• Diyalog ve iletişim kurmayı öğrenme.
• Gelecekte ve öğrenme aşamasında dikkatli düşünmeyi öğrenme
Teknoloji eğitimi ise 3 farklı perspektiften sunuluyor. Bunlar;
• Teknoloji ve toplum
• Teknik ürünler ve sistemler
• Tasarım ve üretime geçiş
Mantık ve içerik
Teknoloji eğitimi programının bütün amacı öğrencilere şu olanakları sağlamaktır; Öğrenciler teknolojinin şu önemli yönleriyle aşina olurlar; teknoloji öğrencilerin teknik kabiliyetlerini geliştirir, kültürleri tanımalarını sağlar ve toplumda kendi fonksiyonlarının yolunu çizebilirler.
Teknolojinin fonksiyonunu anlarlar ve bilgi edinirler ve onu toplumla ve doğal bilimlerle ilişkilendirirler.
• Teknoloji uygulamalarında aktif olarak yer almaya başlarlar.
• İnsan ihtiyaçları için çözümler geliştirirler ve tasarlamayı öğrenirler.
• Teknolojik ürünleri güvenli bir şekilde nasıl kullanabileceklerini öğrenirler.
• Teknolojide ilgi ve kabiliyetlerini keşfedecek fırsatlar elde ederler.
Özel hedefler, teknoloji ve toplum, teknik ürünler ve sistemler, tasarım ve üretime geçiş başlıkları altında düzenlenmiştir.
Ulusal hedefler
Teknoloji eğitimi programı eşit fırsatlar sunmalı ve kız ve erkek öğrencilerin her ikisinin de dikkatini çekmelidir.(Huijs 1997, p. 107). İlk düzeyde program alanlara ayrılmamalı fakat doğal bilimler, sanatlar ve araç gereçlerle kaynaştırılmalıdır. İkinci düzeyde öğrenciler kendi alanlarını seçmeliler seçilen bu alan sosyal çalışmalar, bilim dersi ve matematikle kaynaştırılmalıdır. Teknoloji eğitimine orta öğretimin birinci ve ikinci yıllarında haftada 2 saat geri kalan kısımda haftada 180 dk. öğretilmelidir.
Diğer Gözlemler
Ulusal testler ortaöğretim programının tamamını vermektedir.
Hollanda için teknoloji eğitimi faaliyet planı ilköğretim okulları (bu okullar için öğrenci yaşı 4 ila 12 yaş arası) için 1993-1997 yılları arasında uygulamaya koyuldu. Bu plan Eğitim, Kültür ve Bilim, ve Ekonomi Bakanlıkları tarafından ortaklaşa finanse edildi. Amaç ilköğretim okullarındaki öğrenciler için okul içinde ve okul dışında teknolojinin öneminin farkına varmalarını sağlamaktı. Önemli olan öğrenciye düşüncenin ve faaliyetin (işe dönüştürmenin) birleştirilmesini vermekti.
Hollanda’da bütün öğrenciler 15 yada 16 yaşına kadar farklı yetenekteki çocuklara eğitim veren “Basisvorming okulları” okullara giderler. Temel eğitimin içeriğinin ne olacağı ulusal ortamlarda tartışılıp müzakere edildikten sonra hazır hale getirilen müfredat program 1998 yılında yayınlandı. Bu programda 15 ana branş üzerinde duruldu ve onlardan biri teknoloji eğitimiydi. Seçilen bu alanlar içinde 5 temel hedef belirlendi. Bunlar;
• Konulara disiplinli bir şekilde çalışma.
• Bir görev veya planı yerine getirmeyi öğrenme.
• Öğrenmeyi öğrenme.
• Diyalog ve iletişim kurmayı öğrenme.
• Gelecekte ve öğrenme aşamasında dikkatli düşünmeyi öğrenme
Teknoloji eğitimi ise 3 farklı perspektiften sunuluyor. Bunlar;
• Teknoloji ve toplum
• Teknik ürünler ve sistemler
• Tasarım ve üretime geçiş
Mantık ve içerik
Teknoloji eğitimi programının bütün amacı öğrencilere şu olanakları sağlamaktır; Öğrenciler teknolojinin şu önemli yönleriyle aşina olurlar; teknoloji öğrencilerin teknik kabiliyetlerini geliştirir, kültürleri tanımalarını sağlar ve toplumda kendi fonksiyonlarının yolunu çizebilirler.
Teknolojinin fonksiyonunu anlarlar ve bilgi edinirler ve onu toplumla ve doğal bilimlerle ilişkilendirirler.
• Teknoloji uygulamalarında aktif olarak yer almaya başlarlar.
• İnsan ihtiyaçları için çözümler geliştirirler ve tasarlamayı öğrenirler.
• Teknolojik ürünleri güvenli bir şekilde nasıl kullanabileceklerini öğrenirler.
• Teknolojide ilgi ve kabiliyetlerini keşfedecek fırsatlar elde ederler.
Özel hedefler, teknoloji ve toplum, teknik ürünler ve sistemler, tasarım ve üretime geçiş başlıkları altında düzenlenmiştir.
Ulusal hedefler
Teknoloji eğitimi programı eşit fırsatlar sunmalı ve kız ve erkek öğrencilerin her ikisinin de dikkatini çekmelidir.(Huijs 1997, p. 107). İlk düzeyde program alanlara ayrılmamalı fakat doğal bilimler, sanatlar ve araç gereçlerle kaynaştırılmalıdır. İkinci düzeyde öğrenciler kendi alanlarını seçmeliler seçilen bu alan sosyal çalışmalar, bilim dersi ve matematikle kaynaştırılmalıdır. Teknoloji eğitimine orta öğretimin birinci ve ikinci yıllarında haftada 2 saat geri kalan kısımda haftada 180 dk. öğretilmelidir.
Diğer Gözlemler
Ulusal testler ortaöğretim programının tamamını vermektedir.
0 responses to "HOLLANDA 'DA TEKNOLOJİ EĞİTİMİ"